Ati simtit vreodata un sentiment intens de pace fiind langa mare? Adevarul este ca sunetul valurilor ofera multe beneficii pe care le putem experimenta, dar si pe care le ignoram. 

Daca ai norocul sa traiesti pe coasta sau daca de obicei petreci vara intr-un mediu de coasta, vei fi vazut cum se schimba starea ta de spirit atunci cand te apropii de ocean. Poate crezi ca se datoreaza faptului de a fi in vacanta; cu toate acestea, problema merge mai departe. Beneficiile psihologice de a fi langa mare sunt reale si palpabile, iar astazi am dori sa va spunem mai multe despre asta.

Fiind pe coasta ne simtim calmi, fericiti si in siguranta ; dormim mai bine si viata pare sa se miste intr-un ritm diferit. Acestea nu sunt imaginatiile tale, marea chiar are un impact asupra sanatatii noastre fizice si psihologice, iar timpul petrecut in apropiere este unul dintre cele mai bune cadouri pe care ni le putem oferi. Va aratam de ce.

Marea ne ajuta sa eliminam gandurile ruminative.

Beneficiile psihologice de a fi aproape de mare

Este posibil sa fi putut experimenta din prima mana beneficiile fantastice de a fi langa mare, cum ar fi:

  • Induce stari de calm si relaxare . Amelioreaza stresul si nervozitatea si ajuta la combaterea problemelor de anxietate.
  • Genereaza emotii pozitive , creste sentimentul de bine, fericire si plenitudine. Astfel, poate fi utila combaterea unor simptome depresive.
  • Promoveaza atentia si ajuta la eliberarea mintii de griji .
  • Stimuleaza creativitatea si promoveaza concentrarea.
  • Ofera claritate mentala si o mai buna functionare cognitiva.
  • Imbunatateste calitatea somnului si previne tulburari precum insomnia.

De ce este marea atat de benefica pentru sanatatea psihologica?

Dupa cum puteti vedea, exista multe avantaje de a fi aproape de coasta. Dar la ce se datoreaza aceste efecte? De fapt, exista mai multi factori:

Este un mediu natural

Fiintele umane sunt animale, iar simplul fapt de a se conecta cu natura declanseaza sau produce schimbari in corp si minte . In mediile noastre urbane, saturate de stimuli si total accelerate, ne putem imbolnavi. Cu toate acestea, fiind in apropierea marii, ne incetinim gandurile, reducem activarea si eliminam stresul.

Culoarea albastru si efectele ei emotionale

Conform psihologiei culorii, fiecare ton are potentialul de a genera anumite stari psihologice si emotionale la fiintele umane. Mai exact, culoarea albastra induce calm si relaxare si ne ofera un sentiment de siguranta. Privirea la mare este ideala pentru a reduce furia sau anxietatea.

Oxigenare mai mare

Fiind aproape de mare si inhaland profund briza marii, suntem capabili sa ne oxigenam mai bine  si sa ne patrundem cu aer mai curat si mai pur. Acest lucru ne ajuta sa reducem tensiunea si sa combatem unele semne fiziologice de anxietate. In plus, este stimulata o mai buna functionare a cortexului prefrontal, responsabil de rationament, analiza si luare a deciziilor.

Zgomot alb si unde alfa

Daca practici meditatia vei fi verificat ca sunetul marii este unul dintre cele mai folosite elemente in acest tip de exercitiu. Si este ca, intr-adevar, zgomotul valurilor favorizeaza relaxarea si odihna.

Este un sunet repetitiv, constant si armonic (ceea ce consideram zgomot alb), care promoveaza creierul sa intre intr-o stare alfa . Astfel, ne ajuta sa adormim si sa ne simtim mai calmi. In plus, aceste unde cerebrale favorizeaza creativitatea, aparitia de noi idei si capacitatea de a rezolva situatii.

Miscarea, culoarea si extinderea marii produc un efect relaxant asupra creierului.

Relaxare musculara

In cele din urma, scufundarea in apa marii este, de asemenea, o activitate excelenta. Senzatia de imponderabilitate pe care ne-o da , si bataia valurilor asupra corpului, favorizeaza relaxarea musculara.

In plus, a fi langa mare ne poate incuraja sa practicam sport mai regulat; iar acest lucru favorizeaza odihna nocturna si poate fi foarte util celor care sufera de insomnie.

Profita si bucura-te de beneficiile psihologice de a fi langa mare

Pe scurt, un sejur pe litoral poate fi de mare ajutor pentru a combate stresul zilnic, a ne conecta cu mediul si cu noi insine si pentru a ne creste nivelul de satisfactie.

Cu toate acestea, daca nu aveti aceasta posibilitate, puteti folosi unele dintre elementele sale pozitive intr-un mod izolat: de exemplu, petrecerea timpului in alte tipuri de medii naturale, ascultand sunetele oceanului sau profitand de beneficiile culorii. terapie.