Exista anumite momente ale zilei in care ne putem simti obositi si ne doare capul sau avem o senzatie de disconfort. De exemplu, la mijlocul dupa-amiezii, cand tot ce ne dorim este sa plecam devreme de la serviciu si sa ne odihnim.

Oamenii care au locuri de munca de birou se confrunta adesea cu acest lucru. Cu toate acestea, este adevarat ca oricine o poate experimenta.

Senzatia de oboseala in mijlocul zilei poate fi un raspuns normal al organismului la suprasolicitare fizica, stres sau lipsa de somn.

Oboseala si dureri de cap? Mananca fructe!

Problema este ca multi incearca sa o mascheze consumand bauturi energizante sau energizante si alte produse similare care, desi pot da iluzia de a oferi „energie” in acest moment, nu beneficiaza deloc sanatatii.

Desi consumul de cafea si bauturi energizante este acceptat social, este mai mult decat dovedit ca cel mai bun mod de a avea suficienta energie pe parcursul zilei este mentinerea unor bune obiceiuri alimentare. 

O dieta sanatoasa poate oferi multiple beneficii si poate ajuta la reducerea frecventei acelor momente scazute din rutina. Activitatea fizica zilnica este, de asemenea, extrem de benefica.

Alimente sanatoase care ofera energie

S-a demonstrat ca, atat in ​​perioadele de criza, cat si in restul zilei, este mult mai benefic sa consumi mai multe bucati de fructe pe zi (400 de grame in total) decat sa consumi alimente si bauturi industriale.

Pe langa fructe, exista si alte alimente care ne pot da energie, fara a face dieta monotona sau fada. Sa le vedem mai jos.

1. Fulgi de ovaz

In primul rand, considerata una dintre cele mai complete si sanatoase cereale, fulgii de ovaz reprezinta una dintre cele mai bune alegeri pentru a mentine o buna performanta fizica si psihica. Astfel, este un aliment energetic ale carui vitamine si minerale beneficiaza circulatia, sanatatea inimii si metabolismul.

Este recomandat la micul dejun, deoarece in acest fel nutrientii sai sunt folositi pe tot parcursul zilei. Cu toate acestea, este convenabil sa-l consumi in momentele de anxietate de a manca, sau ca alternativa la gustarea de dupa-amiaza.

2. Nuci

In al doilea rand, nucile sunt un aliment cu un aport caloric semnificativ care mareste energia si vitalitatea. Contin vitamine B si acizi grasi esentiali care actioneaza asupra sistemului nervos, a creierului si a sanatatii cardiovasculare.

A consuma o mana mica pe zi este o optiune buna pentru a ne mentine multumiti si lipsiti de afectiuni precum durerile de cap sau tensiunea musculara.

3. Lapte

Consumul de lapte poate ajuta la reducerea oboselii si durerii datorita contributiei sale de triptofan. Aceasta substanta stimuleaza secretia de serotonina in creier, ceea ce creste starea de bine si starea de spirit.

4. Ciocolata

Consumul a douazeci sau treizeci de grame de ciocolata neagra pe parcursul zilei este o modalitate buna de a va imbunatati starea de spirit si energia.

Deoarece contine grasimi, carbohidrati si un aport caloric semnificativ, consumul sau moderat contribuie la o performanta mai buna. Cu toate acestea, aceasta ciocolata trebuie sa aiba cel putin 75% cacao.

De remarcat ca este si o sursa sanatoasa de antioxidanti, substante care opresc imbatranirea celulara.

Datorita continutului sau de flavonoide si a efectelor sale benefice asupra sanatatii cardiovasculare, intr-un studiu a fost chiar considerata o „placere sanatoasa”.

5. Seminte de in si chia

Atat semintele de in, cat si cele de chia contin acizi grasi omega 3, proteine ​​si minerale esentiale care ofera energie.

Adauga-le la smoothie-uri, fulgi de ovaz, paine si alte alimente pentru a te bucura de proprietatile lor pe tot parcursul zilei.

6. Linte

Lintea este, de asemenea, o sursa importanta de carbohidrati complecsi, fier, proteine ​​si alti nutrienti cheie pentru a combate excesul de oboseala.

Acestea pot fi preparate in supa, sau in salate, prajituri si numeroase retete sanatoase.

7. Banana

In caz de oboseala si dureri de cap, este indicat sa mananci o banana delicioasa.

Desi se credea ca acest fruct ingrasa, de-a lungul timpului proprietatile lui s-au dovedit a fi foarte benefice atat pentru slabit cat si pentru sanatate.

Contine putin mai multi carbohidrati in comparatie cu altele. In plus, este considerata una dintre cele mai eficiente si gustoase surse naturale de energie. Cel mai bun dintre toate, contine si triptofan, aminoacidul care promoveaza formarea serotoninei in creier.

8. Legume cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi ar trebui sa faca parte din toate tipurile de diete echilibrate. Culoarea sa verde se datoreaza continutului sau de clorofila, o substanta cu multiple beneficii pentru sanatate.

In plus, contin foarte putine calorii, au o valoare energetica mare si ofera cantitati mari de vitamine (A, C, B, E si K). De asemenea, aduc o contributie semnificativa de fier, magneziu si potasiu, trei minerale esentiale pentru imbunatatirea performantei. La fel, printre cele mai recomandate legume se numara: spanacul, matgul elvetian, broccoli si conopida.

9. Carne slaba

Carnea slaba contine mai putine grasimi si, de asemenea, are un continut mai mic de carbohidrati. Consumul acestuia este esential pentru mentinerea masei musculare si imbunatatirea productivitatii fizice si mentale.

Ele furnizeaza un aminoacid esential cunoscut sub numele de tirozina, care este legat de concentrare si vigilenta. Contin si vitamina B12, un nutrient care lupta impotriva depresiei si a simptomelor de oboseala.

Exista mai multe surse de energie, in afara de cafea

Desi este adevarat ca o ceasca de cafea ne poate face multa placere, merita sa-i moderam consumul si sa optam pentru alte surse de energie, la fel de naturale si sanatoase precum fructele, legumele, fulgii de ovaz si celelalte alimente mentionate mai sus.

Acea bucata de ciocolata neagra, acea bucata de fructe si acel pahar cu apa pot face mult mai mult pentru noi in caz de oboseala si dureri de cap decat orice bautura energizanta.