Cercetari recente au subliniat cat de multa activitate fizica trebuie sa ramanem sanatosi si ca este probabil sa fie mult mai mult decat am crezut ca avem nevoie. Daca incercati sa va dati seama cum sa va intoarceti in forma fizica dupa acest an provocator, poate fi descurajant sa incercati sa aflati cum sa incepeti. Cuvantul ,,exercitiu” ii poate face pe oameni sa se gandeasca la alergarea turei in jurul blocului pe care il pot gasi fie descurajant, dincolo de capacitatea lor, fie ambele. Dar exercitiul include o gama larga de activitati fizice care va ajuta sa va simtiti mai bine.

Alergarea, ridicarea greutatilor, jocul de fotbal si alte activitati fizice care va fac sa va deplasati va pot ajuta. Dar la fel poate face si activitatea fizica, cum ar fi gradinaritul, spalarea masinii, plimbarea in jurul blocului sau angajarea in alte activitati mai putin intense. Orice activitate fizica care te scoate de pe canapea si te misti poate ajuta la imbunatatirea starii tale de spirit.

Iata sapte strategii psihologice pentru a va ajuta sa incepeti un program de activitate fizica si sa ramaneti cu el.

1. Redescopera ceea ce iti place sa faci

Ganditi-va la ce activitati este probabil sa faceti, cand le veti face si cum veti urma. De exemplu, gradinaritul ar putea fi bun pentru weekend si poate o activitate comuna, cum ar fi sa te joci cu cainele, ar putea functiona bine cu copiii dupa scoala. S-ar putea sa fii ceva care ti-a placut, dar ai incetat sa faci, precum ciclismul. Incercati din nou, chiar daca doar pentru o perioada scurta si chiar daca nu pare atragator in acel moment. Pe masura ce intrati in ea si deveniti pe deplin prezenti in activitate, s-ar putea sa va simtiti mai bine cand o faceti si chiar sa va distrati.

2. Stabiliti obiective extrem de realiste

Ganditi-va in mod realist si rezonabil la ceea ce ati putea face si incepeti treptat. Construirea pe experiente de succes din trecut va va creste motivatia de a continua.

3. Ganditi-va la activitatea fizica ca la un instrument de imbunatatire, nu la o corvoada

Daca vi se pare ca este inflexibil si nu va atingeti deloc obiectivele, exista riscul ca exercitiile fizice sa fie asociate cu esecul. Ganditi-va la activitatea fizica in acelasi mod in care v-ati ocupa de medicamente – daca nu pare sa functioneze, asezati-va si ganditi-va din nou daca tipul de activitate este instrumentul potrivit pentru acest moment. S-ar putea sa beneficiati de o structura sporita. Daca pare corect, incercati un calendar pentru a va ajuta sa ramaneti responsabil. Pentru unii oameni, le este mai usor sa se ridice si sa faca ceva daca este in programul lor, mai degraba decat sa aiba o alegere libera, pe care este mai probabil sa o ignore.

4. Lucrati cu bariere

Descoperiti barierele din calea cresterii activitatii fizice si lucrati spre rezolvarea lor. Daca constientizarea de sine este o problema, atunci antrenamentele la domiciliu ar putea fi alegerea mai buna. Daca costurile echipamentelor pentru exercitii fizice sau abonamentele la sala de sport nu sunt la indemana, atunci incepeti cu mersul pe jos este o optiune viabila. Fii creativ in a gasi solutii alternative. Cel mai greu este cel mai probabil sa incepeti. Fa-o foarte usoara – unii oameni si-au purtat chiar si hainele de alergat in pat pentru a le facilita ridicarea si iesirea din usa dimineata.

5. Pregateste-te pentru contracarari inainte ca acestea sa se intample

Doar pentru ca omiteti exercitiul intr-o zi nu inseamna ca ati esuat. Luati in considerare intretinerea unui program mai mult de o saptamana decat progresul zilnic. Ridicati si incercati din nou a doua zi. Daca dupa cateva saptamani lucrurile par sa se retraga, atunci reveniti la primul pas si aflati daca aceasta este cu adevarat activitatea fizica potrivita pentru dvs. sau daca ati crezut ca este ceva ce ar trebui sa faceti intr-un anumit mod, stabilindu-va astfel pentru probleme probabile.

6. Daca lucrati cu un profesionist din domeniul sanatatii mintale, verificati cum se potriveste cu programul dvs.

Discutati orice program de activitate fizica cu terapeutul dvs. si cum se incadreaza in planul dumneavoastra general de tratament.

7. Sarbatoreste succesul

Inregistrati-va predictiile despre ce se va intampla atunci cand faceti activitate fizica. Daca nu ati fost activ de ceva timp, este probabil ca acestea sa fie negative. Faceti un acord cu voi insiva pentru a experimenta si a obtine curiozitatea cu privire la modul in care va functiona efectiv. Si cand functioneaza mai bine decat v-ati asteptat, asigurati-va ca faceti o sarbatoare din aceasta si utilizati aceste informatii de succes pentru dezvoltarea viitoare a programului dvs. de activitate fizica.

Amintiti-va, nu trebuie sa faceti toate exercitiile fizice sau alte activitati fizice simultan. Odata ce va extindeti modul in care va ganditi la exercitii si adaugati cantitati mici de activitate fizica pe parcursul zilelor, pastrarea activa devine mult mai usoara.