Este posibil sa fiti deja constient de faptul ca ar trebui sa beti multa apa in fiecare zi, dar stiti de ce? Da, este adevarat ca nu poti ramane in viata foarte mult timp fara a bea apa, dar mentinerea bine hidratata este, de asemenea, esentiala pentru sanatatea si bunastarea zilnica. Beneficiile apei sunt nesfarsite, iar H20 este probabil chiar mai important decat iti dai seama deja.

Valoarea nutritionala a apei

In ceea ce priveste nutritia, apa simpla contine zero calorii. Numai acesta este un motiv excelent pentru a consuma mai mult din el. Spre deosebire de aproape toate celelalte consumabile, apa nu este o sursa de carbohidrati, proteine   sau grasimi. Singura sa functie este sa te hidrateze si poti bea mult din ea fara sa-ti faci griji cu privire la orice crestere in greutate.

Adesea, cand iti este foame, corpul tau iti spune ca ai nevoie de mai multa apa. In loc sa ajungeti la o bomboana, incercati mai intai un pahar cu apa si s-ar putea sa descoperiti ca foamea dispare curand.

5 Beneficii stiintifice ale apei

Apa are atat de multe beneficii pentru sanatatea ta, incat ar fi imposibil sa le enumere pe toate in acest articol. Cu toate acestea, iata 5 beneficii sustinute de stiinta pe care apa le are pentru sanatatea dvs. si de ce ar trebui sa ramaneti intotdeauna hidratat corespunzator.

1. Va mentine la performante maxime

Performanta dvs. fizica poate avea de suferit daca nu beti suficienta apa. De fapt, performanta dvs. fizica poate fi grav afectata daca pierdeti doar 2% din apa corpului. Rezultatul poate fi lucruri precum oboseala, pierderea controlului temperaturii corpului, mai putina motivatie si letargie. Exercitiul se va simti mult mai dificil din punct de vedere mental si fizic in acest caz.

Pe de alta parte, studiile arata ca un nivel bun de hidratare nu numai ca impiedica aparitia celor de mai sus, dar poate chiar reduce stresul oxidativ care vine cu activitatile de intensitate ridicata. Acest lucru are sens atunci cand va ganditi la faptul ca apa reprezinta 80% din muschi. Asadar, ramaneti bine hidratat pentru a ramane la starea fizica maxima.

2. Imbunatatiti functia creierului

Nivelul dvs. de hidratare are un impact mare asupra functiei creierului. Studiile arata ca chiar si un nivel modest de deshidratare de 1-2% (de apa redusa in organism) poate afecta multe functii ale creierului. Faptul ca apa va poate ajuta sa va mentineti concentrarea si o memorie buna este doar unul dintre numeroasele beneficii ale apei.

Acest lucru a fost evidentiat intr-un studiu realizat cu femei tinere la Universitatea din Connecticut. Cercetarile arata ca femeile care au avut o pierdere de lichid de 1,36% dupa exercitii au suferit de concentrare afectata, dispozitie slaba si au avut mai multe dureri de cap.

Un studiu similar care a implicat barbati tineri arata, de asemenea, ca o pierdere de lichid de 1,59% creste sentimentele de oboseala si anxietate si reduce memoria de lucru.

3. Prevenirea si tratarea durerilor de cap

Acest lucru rezulta din punctul anterior care arata cat de importanta este apa pentru functionarea creierului. Deshidratarea este de obicei cauza principala a migrenelor la multi oameni. Cu toate acestea, dincolo de prevenirea deshidratarii, noile studii arata ca apa potabila poate fi o modalitate eficienta de a trata si chiar de a preveni aparitia durerilor de cap.

4. Livreaza nutrienti corpului tau

Desi apa pura nu contine substante nutritive in sine, poate absorbi unele minerale si le poate livra in corpul vostru, care este unul dintre cele mai bune beneficii ale apei. Dupa un antrenament, apa actioneaza pentru a-ti ajuta muschii sa se refaca, furnizand cantitatea potrivita de substante nutritive la momentul potrivit. Acest lucru este deosebit de important pe timp de noapte, deoarece atunci se intampla cea mai mare parte a recuperarii musculare.

Apa minerala imbuteliata poate contine uneori minerale sanatoase de care organismul are nevoie, cum ar fi sodiu, magneziu si calciu. Doar asigurati-va ca ati citit eticheta pentru a afla continutul mineral exact al apei minerale imbuteliate.

5. Regleaza temperatura corpului

Apa este excelenta pentru absorbtia si transferul caldurii in corpul dumneavoastra. De fapt, este principala modalitate prin care corpul uman este capabil sa-si regleze temperatura.

Apa are o capacitate relativ ridicata de caldura, astfel incat apa din fiecare celula a corpului dumneavoastra poate functiona ca un scut impotriva schimbarilor bruste de temperatura. Acesta este si motivul pentru care profesionistii va recomanda intotdeauna sa beti multa apa in clima calda.

Cata apa ar trebui sa bei in fiecare zi?

Acum, ca intelegeti de ce ar trebui sa beti mai multa apa, urmatoarea intrebare este cat de mult aveti nevoie pentru a primi beneficiile apei. Internetul este plin de raspunsuri fara educatie cu privire la cantitatile de apa de care aveti nevoie pentru a va mentine corpul sa functioneze corect, iar cel mai frecvent raspuns este regula nestiintifica de 8 cupe pe zi.

Cu toate acestea, majoritatea oamenilor de stiinta si profesionistii din domeniul sanatatii sunt de acord ca este mult mai bine sa beti in functie de sex, greutate, nivel de activitate fizica si clima. Cititi acest articol pentru a afla cata apa ar trebui sa beti in fiecare zi: Cata apa ar trebui sa beti in fiecare zi (si cat este prea mult pentru dvs.)

Regula simpla este sa bei cand ai sete. Corpul tau a dezvoltat mecanisme complexe din creier si corp pentru a trimite semnale atunci cand corpul tau are nevoie de mai mult aport de lichide. Invata sa-ti asculti setea si vei fi pe drumul cel bun de a bea suficienta apa.